Stark inledning på 2007- nästan var fjärde ny bil en Volvo

Bilåret 2007 inleddes rekordstarkt med en över 20-procentig ökning av totalmarkanden i förhållande till första månaden ifjol. Volvo stärkte också sin ställning ytterligare hos de svenska bilköparna till 23,54 procent av totalmarknaden. Under januari nyregistrerades 4 851 nya Volvobilar, mot 3 468 motsvarande månad ifjol. - Vi är mycket nöjda med inledningen av året med en nära 24-procentig marknadsandel, januari är traditionellt en stark månad för Volvo. Vi ser ett mycket offensivt år framför oss, med introduktion av flera helt nya produkter, säger Håkan Sträng, marknadsdirektör på Volvo Personbilar Sverige AB. - Förra veckoslutet när Volvohandeln introducerade vår nya lilla bil, Volvo C30, hade vi rekordmånga intresserade besökare i bilhallarna. Vi har dessutom börjat sälja Volvo V70 Classic inför det generationsskifte av Sveriges mest sålda bilmodell, som väntar under året. Vi är kort och gott inriktade på att under 2007 stärka vår marknadsposition ytterligare, säger Håkan Sträng. 2007-02-01 Informationsavdelningen, Bo Larsen 031-325 25 68