Volvo Cars hyllar mångfalden i företaget i ny XC60-kampanj

I en ny reklamkampanj uppmärksammar Volvo sina medarbetare och mångfalden i företaget. Det är nästa kapitel av ”Made By Sweden”, den framgångsrika serien kampanjer Volvo skapat de senaste åren. Men den här gången använder man inte kända personer som Zlatan Ibrahimovic, Robyn eller Avicii i filmen. Istället lyfter Volvo sina egna hjältar – medarbetarna.

“Medarbetare med olika bakgrunder ger oss flera fördelar. Kritiskt tänkande och olika sätt att närma sig frågor är avgörande när man skapar något nytt. Se bara på framgången med nya Volvo XC90 och förra årets försäljningsrekord. Vi menar att en stor del av framgången för Volvo Cars kan tillskrivas mångfalden i företaget och det vi kallar Volvoandan”, säger Björn Annwall, Senior Vice President, Marketing, Sales and Service på Volvo Cars.

I kampanjen uppmärksammas Volvos medarbetare, med olika bakgrund och med olika roller i företaget – från designers och ingenjörer till medarbetare i fabrikerna.

”Antalet medarbetare växer i takt med vår försäljning. Idag arbetar nära 50 nationaliteter med att designa, utveckla, marknadsföra och sälja våra bilar. Mångfald handlar inte bara om ålder, kön, sexuell läggning eller etnicitet – det handlar om att ta tillvara på de kunskaper, erfarenheter och personligheter som finns hos alla medarbetare. Vi anser att mångfald får oss att göra bättre bilar”, säger Björn Annwall.

Den nya Volvo XC60-kampanjen lanseras den 21 januari klockan 21.10 på TV4 och på YouTube.

Använd denna länk för att komma till klippet, som blir aktivt först kl 21.10 den 21 januari.

Volvo Car Group 2014/15

Räkenskapsåret 2014 redovisade Volvo Car Group en rörelsevinst på 2 252 Mkr (1 919 Mkr 2013). Omsättningen under perioden uppgick till 129 959 Mkr (122 245 Mkr). För helåret 2015 ökade den globala försäljningen till den nya rekordnivån på 503 127 bilar, vilket motsvarar en ökning på 8 procent jämfört med 2014. Rekordförsäljningen och rörelsevinsten visar att Volvo Car Group kan fortsätta investera i sin globala förändringsplan.