Volvo satsar på tjänstebilar

Bilder finns på https://www.media.volvocars.com/ - klicka på svenska flaggan - fotoarkiv. Volvo Personbilar Sverige ökar insatserna på den viktiga tjänstebilsmarknaden genom att lansera en förbättrad hemsida med information och service riktad till både förare och företag. - Nylanseringen av vår hemsida är första steget i en mer fokuserad satsning på tjänstebilsförare. Målet är att behålla vår marknadsledande position och erbjuda den bästa och mest kompletta servicen åt företag och förare, säger Kristian Elvefors, Fleet Sales Manager på Volvo Personbilar Sverige AB. Volvo är marknadsledare med ca 35 procent av totalmarknaden för tjänstebilar. Företaget är också starkt bland storföretagen med en andel på omkring 40 procent. På nya hemsidan finns bland annat information om miljöbilar, skatteregler och Volvo ProDriver - Volvos program för tjänstebilsförare. Naturligtvis kan man även räkna ut förmånsvärdet och kostnaderna för sitt tjänstebilsinnehav. Läs mer på http://www.volvocars.se/_Tier2/company_car/ - Förare & Företag. För mer information kontakta Kristian Elvefors, Fleet Sales Manager, 08-524 630 39. Bildtext: Åtråvärd tjänstebil: De första Volvo V50 Flexifuel med 20 procent reducerat förmånsvärde rullar ut till hugade tjänstebilsförare senare i höst. 2005-10-04, Informationsavdelningen, Bo Larsen, 031-325 25 68