Voyage By Me blir NYFIKEN TRAVEL

Voyage By Me har under många år arrangerat mycket uppskattade, skräddarsydda resor till länder utanför Europa.

Sedan kom Covid-19 och hela resebranschen förändrades över en natt.

Det kan ta lång tid för resebranschen att resa sig ur askan från en världsomspännande total crash.

Vi på Voyage By Me blev tvungna att tänka om och tänka nytt.

Alla vi som arbetat med Voyage By Me har stor gedigen kunskap och erfarenhet om många destinationer. Vi är inte bara själva entusiatiska resenärer, vi har varit proffs i resebranschen under 25 år och samlat mycket information om varje destination. Hur man tänker när man planerar, bokar och genomför en resa som är lite mer än bara ett hotell vid en strand, är vår styrka.

Det kändes som slöseri att bara begrava vår kunskap om länder och resande och inte låta andra ta del av allt vi kan.

Då föddes idén till en blogg – Nyfiken Travel.

Istället för att sälja resor, vill vi nu ge våra följare och före detta kunder nyttig information om destinationerna vi kan så bra.

Vi vill bli en informations- och inspirationskälla för alla er som behöver råd inför en framtida resa. Med våra genomtänkta och informativa blogginlägg kan du som behöver råd och inspiration läsa om en destination, särskild plats, stad, monument, naturupplevelse - om det är värt att se, göra en omväg etc.

Våra följare är alla ni som är nyfikna resenärer i medelåldern som gillar lagom med äventyr, unikt resande men samtidigt vill ha charmiga hotell, restauranger och intressanta aktiviteter.

Alla barnfamiljer som vågar resa på spännande resor är självklart välkomna att läsa vad vi kan ge råd om, vad gäller att resa med småbarn och/eller tonåringar. Vi ger råd om att få ihop en familj där flera generationer ska samsas om att åka ut på på äventyr tillsammans.

Alla våra kontakter vi har arbetat upp genom åren, kommer att kunna lägga in sponsrade inlägg (alltid i samarbete med oss- inte på eget bevåg). De är mycket seriösa och våra kunder har i samtliga fall varit väldigt nöjda med deras prestationer. De behöver vår hjälp idag att hitta nya vägar att få kunder. Det står tydligt att det är ett sponsrat inlägg.

Vi kan alltså garantera att man blir väl omhändertagna av dessa hotell, arrangörer, chaufförer och guider då vi utnyttjat deras tjänster sedan många år tillbaka för alla våra kunder. De som inte gjort ett bra jobb har inte fortsatt att hjälpa våra kunder.

Följ med på en ny resa med Nyfiken Travel – där du skräddarsyr din egna resa med hjälp av våra råd och tips på bloggen.

Voyage By Mes hemsida kommer att finnas kvar men i förändrat skick. Det blir istället en reseplattform där resenärer kommer direkt att komma i kontakt med våra partners och kontakten går inte längre via oss i Sverige.

Vi tror på att det är det framtida sättet att resa på - att man själv är i direktkontakt med en researrangör i det land man reser till. Det går snabbare, blir billigare, själva planeringen och genomförandet av resan blir mer genuin.

Snart kommer vår blogg - Stay tuned!

BON VOYAGE!

• Företagande

Först i Skandinavien med att skräddarsy resor online i direkt kontakt med en lokal reseexpert.

Charlotta Naumann

Presskontakt VD/Founder - VOYAGE BY ME