Wåhlin fastigheter bygger sjönära i Sundbyberg

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2014 07:40 CET

På Hamngatan i sluttningen mot Bällstaviken bygger Wåhlins 43 nya hyreslägenheter med inflyttning i sommar. Lägenheterna inryms i ett hus med stark kontakt med vattnet och en väl tilltagen strandpromenad och kompletterande bryggor.

Huset får sju våningar mot Hamngatan och en souterrängvåning mot Bällstaviken. I bottenvåningen mot Bällstaviken inryms café/restaurang med generös uteservering mot strandpromenaden och vattnet.

- Hyresrätterna kommer att läggas ut en och en på vår hemsida under lediga objekt. Det sker tidigast den 1 april, säger Mårten Norén fastighetschef på Wåhlin fastigheter.

Wåhlin Fastigheter inriktar sig på långsiktigt förvaltning av det egna fastighetsbeståndet, nyproduktion och renovering av egna äldre bostadshus. Företaget är idag ett av de större privatägda fastighetsföretagen i Stockholm med ett 90-tal fastigheter i Solna, Sundbyberg, Danderyd, Sigtuna och Stockholm.

Kommentarer (0)

Kommentera