Svenska tandvårdsinsatser i Kenya kan rädda liv

Tandläkaren Anna Rahm har under fyra perioder arbetat som volontär på Mutomo hospital i Kenya genom Rotarys Läkarbank. I Wacanos podd berättar hon om tillvaron som ensam tandläkare på en klinik med små resurser. Det händer att man ställs inför etiska dilemman när patienter behöver behandling som ligger i utkanten av ens kompetensområde. Det blir en träning i självständighet och egna beslut. Samtidigt får man enormt mycket tillbaka, både som yrkesperson och människa, berättar Anna Rahm för frilansjournalisten Tomas Johansson

Wacano är ett informations- och utbildningsföretag inom vård och omsorg. Vi har utvecklat en unik metod att med modern pedagogik använda poddar (ljudfiler) och självtester för kompetensutveckling, introduktioner och vidareutbildning för anställda inom vården. Poddarna nås via dator, telefon eller läsplatta. Vi driver även en informationsportal med vårdpoddar, wacano.se