Waldor & Co. satsar på pop up-koncept under Black Friday

Klockföretaget Waldor & Co. har funnits online sedan 2013 men öppnar nu sin första offlinebutik. Butiken kommer att finnas i Mall of Scandinavia under en månads tid med start på Black Friday 23/11. “I en tid när retail känns skakigt överlag känns iden med pop-up helt rätt för oss”, säger Andreas Christensson, en av grundarna till Waldor & Co.

Sedan starten 2013 har Waldor & Co. sålt över 35 000 klockor världen över enbart med sina egna sociala medier och hemsida som försäljningskanal. Ett gediget arbete och hög kvalitet ligger bakom succén som nu expanderar och öppnar sin första pop up-butik. De tre bröderna Mikael, Andreas och Johan Christensson har alla lång erfarenhet av e-commerce och slog samman sina kunskaper i september 2013 när den första klockan såldes.

“Vi ser stor efterfrågan offline från våra kunder, detta blir ett naturligt nästa steg, vi tror framtiden ligger i att möta kunden både online- och offline” säger Mikael.

Strategin att öppna i Mall of Scandinavia grundar sig i att finnas där kundflödet är som störst. “Vi är välkända online, nu vill vi ge våra kunder möjlighet att möta oss offline”, fortsätter Mikael.

Ni hittar Waldor & Co. i Mall of Scandinavia under perioden 23/11-23/12-2018.

Hemsida https://www.waldorwatches.com/se/

Instagram https://www.instagram.com/waldorwatches/

• armband
  • pop-upbutik
  • watches
  • waldorwatches
  • klockor
  • mall of scandinavia

• Skåne

Waldor & Co. startades med en vision att förändra den konservativa klockindustrin och producera lyxiga klockor och accessoarer, tillgängliga för alla. Tillvägagångssättet är enkelt; Vi skär bort allt som inte adderar värde till kunderna och investerar mellanskillnaden i produkterna. Därmed erbjuds högkvalitativa klockor och accessoarer med en kompromisslös design och funktionalitet, till ett pris långt under de traditionella klockvarumärkena.