Den 10-16 juni firar vi Riesling Week!

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2019 10:43 CEST

Vi firar Riesling Week med tyska viner från Prinz von Hessen

Den 10-16 juni firar vi Riesling week!

Tillsammans med Wines of Germany och flera restauranger och importörer i Sverige vill vi uppmärksamma tyska Rieslingviner. Riesling är en av de mest odlade och uppskattade druvorna i Tyskland. Karaktären bjuder på frisk och balanserad syra och fräscha toner av citrus, honung och mineral vilket gör dem till ett självklart val till sommarens matiga sallader, fisk och skaldjursrätter.

Ward Wines i samarbete med vår tyska producent Prinz von Hessen passar på att erbjuda våra restaurangkunder 20% rabatt på utvalda Rieslingviner under denna vecka.

Kontakta din säljare för mer info!

Lisa Persson, produktchef Ward Wines, tel: 073-922 54 27,
mejl: lisa.persson@wardwines.se

Ulrika Dratwa, PR & Kommunikation Ward Wines, tel: 070-738 45 15,
mejl: ulrika.dratwa@wardwines.se

Ward Wines är en kvalitetsorienterad vinimportör som i huvudsak arbetar med genuina familjeägda producenter med stort fokus på kvalitet och tydligt ursprung och som i huvudsak tappar sina produkter på flaska. Vi är stolta över att kunna erbjuda ett brett och mångfacetterat urval från olika delar av vinets underbara värld – ett urval som går under ledorden kvalitet, ursprung och personlighet. I dag arbetar vi med framstående producenter som Pol Roger, Mont-Redon, Trimbach, Delas, Marchesi Antinori, Marqués de Murrieta, Château Minuty, Henri Bourgeois, Gerard Bertrand, Black Stallion, Symington och många fler.

Kommentarer (0)

Kommentera