Ferrari Brut Organic - Trento DOC

NYHET - Ward Wines ny importör av vinhuset Ferrari

Ward Wines ny importör av vinhuset Ferrari

Från och med den 1 oktober är Ward Wines ny importör av det italienska vinhuset Ferrari på den svenska marknaden. För Ward Wines innebär det nya samarbetet ett välkommet komplement av högkvalitativt mousserande vin från Italien och ytterligare en familjeägd vinproducent med lång historia och högt ställda krav på hållbar vinproduktion i portföljen.

"Vi är jätteglada att få representera detta anrika och kvalitetsmedvetna vinhus som producerar mousserande vin i världsklass. Det är extra roligt att man valt att fokusera på de klassiska champagnedruvorna, vilket inte alltid är en självklarhet i Italien" säger Jan Thorén, VD på Ward Wines

Vinhuset Ferrari grundades 1902 av vinmakare Giulio Ferrari som utbildat sig i Frankrike och förälskat sig i Champagne. Giulio bestämde sig för att ta med sig kunskapen hem till Trentino i Italiens norra hörn och tillverka något precis lika bra. Genom vinifiering som är exakt densamma som i champagne, med en andra jäsning i flaska, gör vinhuset mousserande vin av högsta kvalitet under benämningen Trento DOC. Alla odlingar är ekologiskt certifierade och består i huvudsak av de klassiska champagnedruvorna Chardonnay och Pinot Noir.

Vinhuset drivs idag av tredje generationen i familjen Lunelli som förvaltar sina egendomar med stor respekt för klimatet. Detta märks inte minst genom flertalet kvalitetsutmärkelser som familjen tagit emot för sina mousserande viner under de senaste åren.

Aktuellt sortiment hos Ward Wines:

Ferrari Brut Organic ​(Fast sortiment)
Art nr: 7721

Ferrari Brut Magnum (Beställningssortiment fr o m 7/10)
Volym: 1500 ml
Art nr: 88969

Ferrari Brut Halvflaska (Beställningssortiment fr o m 28/10)
Volym: 375 ml
Art nr: 7798

Ferrari Rosé (Beställningssortiment)
Art nr: 76293

Ferrari Riserva Lunelli (Beställningssortiment)