Aden x Asme släpper ny singel i dag: ”Starta Vågen”

Pressmeddelande   •   Sep 20, 2019 16:05 CEST

Bild: Dopest, Daniela Spiroska

Nu släpper Aden x Asme en helt ny singel – lyssna på ”Starta Vågen” här:

Video (släpps kl. 12.00): https://lnk.to/StartaVagenvid

Om Aden x Asme:

Aden och Asme är två barndomsvänner från Hammarkullen i Göteborg. För två år sedan debuterade de med låten ”Bonnie & Clyde” och därefter singelsläpp som ”Kasse”, ”Jet” och ”Skiner”. Under namnet Aden x Asme fick de snabbt en trogen fanbase och support (även utanför Sveriges gränser, bland annat i UK) som gjort att duon på kort tid kommit upp i miljontals streams och visningar på Spotify och Youtube – helt independent utan uppbackning från något bolag. Efter att Aden x Asme förra året släppte en femspårig EP, ”Vågor & fåglar”, var det äntligen dags för debutalbumet, ”12 till 12”, där artister som Cherrie, Dani M, K27, Naod, Awave och 24K gästade. Albumet släpptes den 12 juni. Under sommaren gjorde de också ett samarbete med den hyllade UK-artisten Stormzy, där de gästade en remix av hans låt ”Vossi Bop” för att sedan också gästa honom under hans konsert på Way Out West.

Presskontakt:

Ebba Lindqvist PR