Alter Bridge tillbaka till Sverige i höst – tar med sig Halestorm

Alter Bridge kan meddela att de kommer tillbaka till Europa för sin första Europaturné sedan 2011. Det blir 16 stopp på turnén som når Sverige och Arenan på Fryshuset i Stockholm den 29 oktober.

Biljetterna släpps nu på fredag den 5 april kl 09.00
Sedan de senast var här i 2011 har gitarristen Mark Tremonti släppt sitt första soloalbum ”All I Was”, sångaren och gitarristen Myles Kennedy gått tillbaka till att fronta Slash featuring Myles Kennedy and the Conspirators, och trummisen Scott Phillips tillsammans med vännerna i Sevendust har startat Projected.

Alter Bridge turnerade väldigt intensivt och mycket efter att deras senaste album ”AB III” släpptes 2010.  Den turnén kulminerade i deras nu klassiska utsålda konsert i Wembley Arena i London i November 2011. Denna konsert släpptes också på DVD:n ”Alter Bridge: Live At Wembley DVD”.  Just nu jobbar bandet för fullt med att slutföra skrivandet och inspelandet av deras nästa album som planeras släppas på Roadrunner Records i September.

Frontmannen Myles Kennedy låter hälsa. "Thrilled to be returning to Europe with Halestorm later this year! I’m looking forward to reconnecting with the part of the world that embraced Alter Bridge from the start."

Som om detta inte vore nog är det alltså också klart att inga mindre än Halestorm åker med som Special Guest på turnén. Halestorm firar fortfarande sin Grammy de nyligen vann för ”Best Metal/Hard Rock Performance” för singeln ”Love Bites (And So Do I)”, från deras senaste album ”The Strange Case Of…”

Gitarristen Lzzy Hale hade följande att säga: “I'm so excited to be sharing the stage with our friends in Alter Bridge! I am so lucky to be the little sis of Rock on this tour. All of these men have been so influential to my life, and are tremendous performers. Anyone attending one of these shows better be prepared to leave the building barefoot, cuz the lot of us are gonna rock your socks off!"

For more information, please contact Darren Edwards at Roadrunner Records -  darren.edwards@warnermusic.com  /  076 314 1823

www.alterbridge.com

www.halestormrocks.com

• album
  • konsert
  • live
  • musik
  • rock

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.