​Amerikanska popsensationen Ava Max släpper ny singel – ”Torn” ute nu!

Den 19 augusti släppte den amerikanska artisten Ava Max sin nya singel ”Torn”. Ava Max slog igenom med låten ”Sweet But Psycho”, som precis fyllt ett år, och har toppat Spotifys listor i totalt 20 länder. I Sverige hår låten certifierats fyra gånger platina och streamats över 30 miljoner gånger, den är även den näst mest spelade låten på radio under det senaste året. Både ”Sweet But Psycho” och uppföljaren ”So Am I” har toppat den svenska Airplay-listan.

I årets upplaga av MTV Video Music Awards är Ava Max nominerad i kategorin ”Best New Artist” tillsammans med Billie Eilish, Lizzo, Lil Nas X, Rosalía och H.E.R. Hon kommer även att uppträda på deras ”Red Carpet Pre-Show”.

“Love and hate are two of the strongest emotions we feel in relationships”, “‘Torn’ explores the struggle between them that everyone can relate to. I’m so excited to share my new single with the world! Keep your eyes peeled for the video coming soon...” säger Ava Max.

Lyric video - "Torn"

Ava Max var nyligen i Sverige då hon uppträdde på Sommarkryssets säsongsavslutning i Stockholm och på Rix FM Festival i Göteborg. Under sommaren släppte Ava Max även låtarna ”Blood, Sweat & Tears” och ”Freaking Me Out”.

• ava max