Arken släpper sin första singel som gästas av Mwuana

ARKEN är producenten och musikern Anders Lundström, som under lång tid samarbetat och hjälpt andra producenter och artister i Sveriges Hip Hop värld ofta tillsammans med Patrik Collén.

ARKEN föddes då Anders ville skapa ett hem åt sina egna producent och låtidéer, med tanken att alltid åka iväg och spela in och skapa musiken i nya miljöer tillsammans med andra artister och producenter och på så sätt få nya intryck och möjlighet att låta musiken vara 100% i fokus.

Tillsammans med Patrik Collén packade han ner sin studio i flight cases och hyrde ett hus i utkanten av Malaga för att under två veckor skriva och spela in med sällskap av Mwuana. Ett antal låtar skrevs och spelades in och ett utav resultaten blev Ground Love. Eldstaden i Malagahuset blev också omslag och inspiration till Arkens logo.

GROUND LOVE blir Arkens debut och gästas av Mwuana

Lyssna HÄR!