Atlantic Records och STXFILMS släpper soundtrack till den animerade filmen UGLYDOLLS

Den 26 april släpps soundtracket till den animerade barnfilmen ”UGLYDOLLS” som har premiär den 3 maj. På soundtracket och i filmen hörs röster från flera kända artister som Kelly Clarkson, Janelle Monáe, Nick Jonas, Blake Shelton, Bebe Rexha, Charli Xcx, Lizzo, Pitbull, med flera.

Den första låten från soundtracket är ”Broken & Beautiful” och framförs av Kelly Clarkson som också är rösten till filmens huvudkaraktär Moxy. Låten har skrivits tillsammans med P!NK, Johnny McDaid och Steve Mac (Ed Sheeran’s "Shape Of You" och P!NK’s "What About Us") samt Marshmello, låten producerades av Steve Mac & Marshmello. I filmen tar Moxy med sig sina annorlunda vänner sig på en resa genom staden UglyVille där de utforskar vad det betyder att vara unik och att man inte behöver vara perfekt för att vara fantastisk.

Låtlista – UGLYDOLLS ORIGINAL MOTION PICTURE

1. Kelly Clarkson - Broken & Beautiful (from the movie UGLYDOLLS)
  2. Kelly Clarkson - Couldn’t Be Better (Pop Version)
  3. Kelly Clarkson - Today’s the Day