Björn Skifs släpper ny sommarsingel

Time-outen är definitivt över, trunken är packad och Skifs är snart redo att ge sig ut på sin första sommarturné på 15 år.

Det är egentligen bara en sak som saknas i packningen, för även om vår största entertainer har tillräckligt med låtar att plocka av ur sin karriär så finns förstås lusten där att göra ny musik. Och en sommarturné behöver förstås en sommarsingel och nu finns en helt nykomponerad låt nykomponerad låt med musik av Jörgen Elofsson och med text av Niklas Strömstedt.

Ordet ”Sommarplåga” är lite uttjatat men att ”Solglasögon & Sommarbil” kommer vara en av det mest nynnade stroferna i sommarsverige känns som en säker prognos.

"Nu cabbar jag ner och glider äntligen ut i Sommarsverige - det ska bli oerhört kul!", säger Björn

Singeln ”Solglasögon & Sommarbil” släpps digitalt den 1 juli och även som fysisk singel något senare där vi även passar på att uppmärksamma 40-års jubileet av ”Hooked on a feeling” första plats på Billboard med att lägga på en re-mastrad version av den gamla hiten samt på mångas begäran en instrumental karaoke version att skråla med till.

Den 8 juli står Björn Skifs även på Allsång på Skansen.

Turnéplan
20/7   Rättvik, Dalhalla