Bruno Mars "Unorthodox Jukebox", exklusiv pre-stream på Spotify!

Nästa onsdag släpps Bruno Mars efterlängtade andra studioalbum ”Unorthodox Jukebox” Albumet i sin helhet finns nu som en exklusiv pre-stream på Spotify, lyssna  på albumet här: Bruno Mars – Unorthodox Jukebox

UNORTHODOX JUKEBOX är den 13 x Grammy- nominerade popstjärnan Bruno Mars andra studioalbum, som släpps i butik den 12 december. ”Unorthodox Jukebox” blir uppföljaren till det mångmiljonsäljande debutalbumet ”Doo-Wops & Hooligans” som släpptes i oktober 2010.

Artisten/låtskrivaren/producenten/musikern Bruno Mars- som sålt över 5 miljoner album och 45 miljoner singlar världen över- är utan tvekan en utav vår tids mest begåvade och övertygande nya artister. Det kritikerrosade debutalbumet ”Doo-Wops & Hooligans” släpptes i oktober 2010 och innehöll en anmärkningsvärd rad av hitsinglar, däribland låtarna ”Just The Way You Are” (12 x Platina), ”Granade” (10 x Platina), & ”The Lazy Song” ( 6 x Platina) .Albumet, som har certifierats 39 x Platina och sålt i över 5 miljoner exemplar världen över, etablerade Bruno Mars som en viktigt del i den moderna pophistorien.

Genom arbetet med det nya albumet  har Bruno Mars återigen lyckats att förmedla sitt egna distinktiva sound. Albumet är producerat av den framgångsrika hitmakar-trion ”The Smeezingtons” (Bruno Mars, Philip Lawrence & Ari Levine) som står bakom några av världens största hitlåtar- Cee-Lo Green’s ”F**k You”, Travie McCoy’s ”Billionaire” och K’NAAN’S- “Waving Flag” (som blev ledmotivet för fotbolls VM 2010.) Ytterligare några topproducenter såsom Jeff Bhasker (FUN, Kanye West, Jay-Z) Mark Ronson (Amy Winehouse, Lil Wayne, Black Lips) och Diplo (MIA, Usher)  har varit med och deltagit i skapandet av det nya albumet.

Bruno Mars, som sedan i oktober har setts på diverse tidningsomslag, däribland omslaget till Billboard Magazine, kommer i höst att göra en rad högprofilerade TV program. Han kan sedan i slutet av oktober ställa sig i samma led som artistkollegorna Mick Jagger, Justin Timberlake & Elton John,  som värd & artist på det legendariska TV programmet ”Saturday Night Live” och för 2 veckor sedan gästade han Nordens största talk show- Skavlan, där han framförde den första officiella singeln  ”Locked Out Of Heaven” från nya albumet.

Se framträdandet här

Nästa år beger sig Bruno Mars ut på en världsomfattande turné, för mer information besök www.brunomars.com

TRACKLIST:

• album
  • justin timeberlake
  • elton john

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.