Charli XCX släpper ny singel med Lil Yachty

Singeln "After The Afterparty" ft. den lovande Atlanta rapparen Lil Yachty är ett riktigt spännande släpp för Charli XCX som just nu håller på att göra klart sitt tredje studioalbum.

Gällande den nya singeln säger stjärnan själv att "After The Afterparty is my brand new single about partying through eternity, into the afterlife and forever after! Everyone’s invited – Lil Yachty, all the angels; everybody in the entire world (just bring some champagne, though).”

Charlotte Aitchinson, aka Charli XCX, har under de senaste fyra åren etablerat sig som en ny stark stjärna på popscenen världen över och mottagit pris som The Sesac "Songwriter of the year" (2013), Billboard "Hitmaker of the year" (2014) samt NME's pris för "British Solo Artist" (2016). Charli har även startat ett eget skivbolag "Vroom Vroom Recordings" där hon bland annat gav ut sin Vroom Vroom EP i februari 2016.

Charli's debutalbum True Romance läpptes 2013 och under 2015 kom hennes andra studioalbum SUCKER. SUCKER blev kritikerrosad och hyllat vilket satte Charli på världskartan inom pop då bland annat The Times skrev att "Pop back to it's original purpose" och Rolling Stone utnämnde albumet till "Top Albums of 2015".

Låten "Boom Clap", som även var soundtrack till storfilmen "The Fault In Our Stars", hamnade fort på UK/USA Top 10. Charli har även släppt hitlåtarna "Break The Rules", "Doing it" ft. Rita Ora samt "Famous" (där den officiella musikvideon hade premiär på YouTube Awards) och sist men inte minst succélåten "Fancy" tillsammans med Iggy Azalea.

Med denna musikaliska portfolio är Charli XCX en av Storbritanniens mest dynamiska och spännande akter som man verkligen bör hålla ögonen på framöver.

Lyssna på singeln "After The Afterparty" ft.Lil Yachty här.

• after the afterparty
  • lil yachty