Christina Perri tillbaka med efterlängtad singel samt besöker Sverige på onsdag

Amerikanska Christina Perri är en av Atlantic Records stora prioriteter under år 2014 och har svindlande 300 miljoner visningar på sina musikvideos på youtube. Den 15 januari kommer hon till Stockholm för att presentera sitt nya material för media och hennes stora fanbase.

I december släppte Perri singeln Human som är en stark powerballad med vilken Perri visar sin fulla potential med sin enormt starka röst. Singeln är producerad av Martin Johnson (Avril Lavigne, Gavin Degraw mfl.) och handlar om att vi spelar olika roller för att ta oss igenom svårigheter som livet påbjuder men att det inte går obemärkt förbi. Musikvideon till låten släpptes den 4 januari och har redan över 600.000 visningar på youtube, se den HÄR.

Perri släpper den 11 mars albumet Head Or Heart som är producerat av Jake Gosling (Ed Sheeran, One Direction), John Hill (P! nk, Mayer Hawthorne, Santigold) och Butch Walker (Taylor Swift, Fall Out Boy, Panic! At The Disco). Albumet mixades av Grammy prisbelönta Manny Marroquin (Kanye West, John Legend, Alicia Keys).

Christina Perri slog igenom med singeln Jar Of Hearts år 2010 som blev ett youtube-fenomen och har idag över 110 miljoner visningar. Debutalbumet Lovestrong klev in på en smått fantastisk 4:e plats på Billboard i USA och har sålts i 1,5 miljoner exemplar världen över. År 2011 fick Perri uppdraget att göra temalåten till den tredje Twilight-filmen Breaking Dawn med låten A Thousand Years. Musikvideon har idag nästan 140 miljoner visningar på youtube!

Hemsida: http://www.christinaperri.com/

Youtube: www.youtube.com/lovemspenny

Itunes: https://itunes.apple.com/se/album/human-single/id741989181

Facebook: www.facebook.com/ChristinaPerriMusic

• christina perri
  • singel
  • album
  • nytt
  • human
  • head or heart
  • twilight
  • jar of hearts
  • atlantic records
  • jake gosling
  • john hill
  • butch walker
  • manny marroquin

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.