​Crying Day Care Choir släpper ny svensk version av July – Juli

Crying Day Care Choirs första släpp var låten July som i år firar tioårsjubileum (!), för att fira detta släpps idag en svensk version av July – Juli.

Crying Day Care Choir om Juli;

För 10 år sedan släppte vi vår första låt "July", sen dess har vi spelat den utan undantag på varje konsert vi spelat. På en utav alla dessa spelningar hörde vi två fans längst fram som visslade melodin. För att fira låten och alla som sjungit/klappat/visslat med genom åren gör vi nu en ny version, denna gång med visslingshook och på svenska, för det är ändå den svenska sommaren som låten handlar om och den här gången får den heta "Juli".

Crying Day Care Choir, som består av Jack och Sara Elz samt Bill Nystedt, är det Malmöbaserade folkpopbandet som genom sina harmonifyllda melodier, två fullängdsalbum (med singlar som ”Branches” och ”Sad Season”) samt flera turnér i ryggen, har skapat sig ett namn såväl i Sverige som utomlands. Bandet befinner sig just nu i studion och jobbar på ytterligare nytt material.

Lyssna på Juli här