DAVID GUETTA ÅTER ALBUMAKTUELL - SLÄPPER NYA SINGELN ”DANGEROUS” IDAG

Det blåser stark medvind för David Guetta som under 2014 lämnat stora avtryck i musikvärlden efter singelframgångar med ”Shot Me Down” (2xPlatina), ”Bad” (4xPlatina),  och senaste releasen ”Lovers On The Sun” (2xPlatina), 3 singlar topp 10 samtidigt på Swedish Dance Charts och headline på 2 fullpackade konserter i årets upplaga av Summerburst. Idag släpper David Guetta sin nya smash ”Dangerous” som är ytterligare ett samarbete med den amerikanska sångaren Sam Martin.

I den nya singeln har Guetta tydligt fortsatt utveckla sitt sound, denna gång med starka influenser från framförallt funken. Guetta är en artist som gillar att ta risker med vilket han bland annat gjorde då han på sitt senaste album ”Nothing But The Beat” mixade elektronisk musik med Hip-Hop vilket bl a resulterade i en amerikansk Grammy. Ett remixpaket av Dangerous kommer även släppas inom kort.

Redan i fredags kom nyheten om att ett nytt album är på väg. ”Listen” kommer släppas 24 November och innehåller en mängd intressanta artistsamarbeten, vilka dessa är annonseras inom kort.

• david guetta
  • album