DAVID GUETTA I SAMARBETE MED FN KRING NYA LÅTEN ”ONE VOICE”

David Guetta släpper inom kort en ny låt tillsammans med artisten Mikky Ekko. Låten, med titeln One Voice, är ett samarbete mellan Guetta och FN och togs fram för att främja välgörenhetskampanjen The World Needs More___. FN och dess humanitära hjälporganisationer lanserade i förra veckan en förhandsvisning av låtens musikvideo. Se den här!

Genom ett samarbete mellan musikproducent/DJ David Guetta och FN får människor chans att hjälpa organisationer som jobbar med underfinansierade humanitära kriser världen över. Singeln One Voice samt tillhörande musikvideo lanseras den 4 november på World Humanitarian Day.

För att vara en del av kampanjen uppmanas besökaren att välja och dela ett ord vars innebörd världen behöver mer av. Ord som #utbildning, #sjukvård och #drömmar är några exempel som genom delning via besökarens sociala medier eller på kampanjens hemsida sedan sponsras med $1 från det företag som står bakom just det ordet. Läs mer om kampanjen som pågår till slutet av december här.

“Music is a powerful way to connect and to bring people together,” säger David Guetta i en intervju om kampanjen. “Together we can use our voices to make a real difference for people in need around the world. I am so honored to be a part of this campaign. If we can make a change just by saying what the world needs now and raise money to help the UN by watching our video – wow. That’s incredible.”

Detta är några av företagen som deltar i kampanjen samt ordet företaget sponsrar:

• Barclays Bank - #Inclusion
  • Western Union - #Education
  • Gucci - #Strength
  • Crescent Enterprises - #Entrepreneurs
  • KT - #Dreams
  • Intel - #Empowerment
  • GlaxoSmithKline - #Healthcare
  • Sergio Vieira de Mello Foundation - #Dialogue

Klicka här för att dela ditt ord: http://theworldneedsmore.org

• david guetta
  • singel
  • nytt
  • house
  • fn
  • musikproducent
  • one voice
  • musikvideo
  • hjälporganisation
  • world humanitarian day
  • mikky ekko

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.