David Guetta & Kaz James singel ”BLAST OFF” ute nu!

David Guetta släppte i måndags ytterligare en uppföljaren till enastående framgångssinglarna "Bad" (#1) och ”Shot Me Down” (#9). Guetta knep direkt förstaplatsen på Beatport för tredje gången i år med nya singeln "Blast Off", ett samarbete med Australiensiske artisten och DJ’n Kaz James.

BLAST OFF bjuder på electro-house rytmer med klassiska gitarr riff och levererar precis den sortens klubbtryck som gjort Guetta så älskad världen över.

David Guetta har alltid varit känd för att turnéra flitigt. Bara det senaste året har han hunnit med att spela flertalet slutsålda konserter i bl.a. Las Vegas, Miami, New York, Philadelphia, Chicago, Washington DC och New Orleans, hunnit med en turné i Kanada samt spelat på Mexikos största dance-musik festival. Framöver väntar fler turnéstopp i Europa, inte minst på lördag då David Guetta kommer till Stockholm för årets upplaga av Summerburst. Under sommaren är Guetta den enda DJ’n som är resident DJ på två klubbar på klubbmekkat Ibiza.

• david guetta
  • bad