De Vet Du höjer sina glas och skålar in Valborg

Allt De Vet Du rör till blir till guld, det skålar vi för. Sist ut var den omtalade och uppmärksammade låten ”Profil” som klättrade högt på Spotifys topplista och gjorde succé på YouTube. I våras släpptes fotbollslåten ”Vi Sjunger” som klättrade upp till en #3 på Spotify och hyllades av självaste landslaget. Nu är det dags att fira framgångarna med en festlåt, idag släpps ”Höjer Våra Glas”.

Lyssna på ”Höjer Våra Glas”.

Sedan 2012 har De Vet Du släppt två album, haft flera låtar topp 10 på Spotify och sålt guld på i princip varenda singel. De är några av få svenska artister som nått över 100 miljoner lyssningar på Spotify och över 50 miljoner visningar på YouTube.

Det var på YouTube humorgruppen De Vet Du (barndomsvännerna Christopher Martland, Johan Gunterberg, Tor Wallin och “DJ-Hunk”) fick sitt genombrott år 2010. Då släppte de sin första musikvideo på YouTube och inom ett år var de Sveriges största Youtube-fenomen, som sedan dess har fortsatt med sina skämtsamma videos som driver med stereotyper och vardagliga pinsamma ögonblick.

Se musikvideon till ”Höjer Våra Glas”.

Gruppen har på senare år turnerat land och rike runt och är en av Sveriges mest bokade liveakter. De har stått på både festivalscener och klubbscener och gjort vad de är absolut bäst på: sprida en smittsam feststämning. I sommar ser vi dem på scen igen, och de utlovar den fetaste liveshow de någonsin gjort.