​De Vet Du släpper ny låt - ”Vi Sjunger"

Gruppen De Vet Du har under senaste åren radat upp hits som ”Fucka Ur”, ”Fy Fan Vad Stek” och ”Road Trip”. Nu gör man comeback med singeln ”Vi Sjunger”. Låten släpps idag tillsammans med en officiell musikvideo. Vi ställde några frågor till killarna:

- Varför gjorde ni en VM-låt?

Från början tänkte vi lite att ”alla gör ju det”. Men vi vill också göra en låt som ska försöka bära fram Sverige till ett VM-guld.

- Hur ser DJ Hunk på att associeras så här mycket med Fotboll? Är inte han ett stort Hockey-fan?

Jo, men han är även ett stort fan av Sverige så han är med och stöttar laget fullt ut! Han kommer se varenda match med oss! Han gillar när vi gör saker ihop.

- Det ryktas att det här är er dyraste musikvideo någonsin. Hur tänkte ni kring den?

När man får ett sånt här stort uppdrag så vill man ju göra det på bästa sätt. Egentligen så har vi mest hyrt lite bättre prylar att göra videon med, innan har vi bara kört våra egna kameror eller hyrt en enkel. Men nu hyrde vi en kamera som kostar mer än Tors lägenhet och sen lite bra ljus och även en riktig greenscreen-studio istället för att sätta upp ett grönt lakan på väggen. Vi tycker det här är vår snyggaste video utan tvekan.

- I videon står ni i bergen i Sibirien. Varför just där?

Många som har fått se videon innan har frågat om Sibirien men vi åkte faktiskt till Kebnekaise. Det är svårt att se exakt vilket land man är i där uppe på toppen. Men vi ville få fram den mäktigaste känslan vi kunde få, då kändes det helt rätt att ta sig upp på en bergstopp.

- Vilken är er favorit VM-låt genom tiderna?

Det finns många bra, både för VM och EM. Men när det gäller VM-låtar måste man säga GES - "När vi gräver guld i USA”. Den är riktigt bra och spelas ju fortfarande. Tor gillar mest "Waka Waka" med Shakira.

- Hur tror ni att det går för Sverige i VM?

Vi tror på guld! Men en match i taget...

Låten ”Vi Sjunger” och musikvideon släpps idag.
Lyssna här.
Se videon här.