Death Team tillbaka med nya singeln "Jump"

Death Team är tillbaka med en ny singel. Låten, med titeln "Jump",  handlar om hur frustrerande det kan vara när man är ihop någon som är tråkig när man själv vill ha kul. Det är en livsbejakande låt om att bryta sig fri och om att vilja ha roligt.

Death Team består av Mayka Edd och Johen Rafael Tilli. De brukar själva beskriva sin musik som en blandning mellan Fatboy Slim och Spice Girls. Deras musik väcker mycket känslor och ingen lämnas oberörd. Under senaste året har de gjort succé både live och på radio med singlarna ”Fucking Bitches in The Hood”, ”Dolphin Style” och "Gold".

Amerikanska Spin Magazine utsåg nyligen "Fucking Bitches in The Hood" till förra årets 9e bästa låt. Under 2016 har dom turnerat i Asien och i början på juli släpps även deras första ep “Death Team loves you EP”.

"Imagine Die Antwoord if they were produced by Mika! So wrong yet so right! Soooooo catchy!”
- Perez Hilton

• death team