Den 2 juni släpper Coldplay Kaleidoscope EP!

Igår meddelade Coldplay, i samband med släppet av singeln “Hypnotised”, att de släpper Kaleidoscope EP den 2 juni i sommar. EPn kommer innehålla totalt 5 låtar.

Gårdagens överraskning med singeln ”Hypnotised” sammanföll med frontmannen Chris Martin's födelsedag och finns nu på samtliga streamingtjänster. Den fina lyric-videon, regisserad av Mary Wigmore, går att se här!

Den drömska balladen (Som Chris Martin beskriver på Twitter som “a new non-single from the EP”) kommer finnas på nya EPn tillsammans med bandets succésamarbete med The Chainsmokers på “Something Just Like This – och tre andra helt nya låtar.

Kaleidoscope EP

1. All I Can Think About Is You

2. Something Just Like This

3. Miracles 2

4. A L I E N S

5. Hypnotised

EPn blir en systerrelease till bandets hyllade album A Head Full Of Dreams som har sålt mer än 5 miljoner kopior runt om i världen sedan releasen i december 2015 – och fortsätter även att hålla rekord på UK’s Top 40 Album-lista.

Coldplay’s A Head Full Of Dreams Tour återupptas senare denna månad i Singapore, med ytterligare några datum runt om i Asien, Europa och Nordamerika. Bandet har även meddelat denna vecka att de kommer att uppträda på Global Citizen Festival i Hamburg den 6 juli.

För en fullständig lista över kommande spelningar, gå till coldplay.com/tour.

Lyssna på nya singeln "Hypnotisedhär.