​Det svenska pojkbandet Apollo 5 är tillbaka!

Pojkbandet Apollo 5 debuterade i höstas med ”Famous” och idag släpps “Too Close To The Sun”. Idén till nya låten kom till under en historielektion när en av killarna studerade grekisk mytologi. Ikaros fick hybris och flög med sina vaxvingar för nära solen – och störtade.

- Det känns som att vi med denna låt verkligen kan visa det unika med Apollo 5, vi är fem individer som alla sätter sin prägel på musiken. Vi är så glada att äntligen få dela med oss av vår låt ”Too Close To The Sun” tillsammans med vår första musikvideo.

Apollo 5 är ett svenskt pojkband som består av kompisarna Niklas, Hampus, Herman, Oliver och Deni, alla mellan 18 och 20 år gamla. Kompisarna träffades år 2014, de började skriva musik ihop och lägga ut akustiska cover-videos på YouTube och i sociala medier - fanskaran växte snabbt. Bandet kom så småningom i kontakt med producenterna David Kreuger och Per Magnusson (Westlife, Britney Spears, Il Divo), från den historiska Cheiron-studion, som tog killarna under sina vingar.

Nu är det dags att få fansen att skrika igen – med singeln ”Too Close To The Sun”

Lyssna på låten på Spotify eller på iTunes

• apollo5
  • boyband