Dotter släpper ny singel och redo för turné

Dotter har på kort tid blivit ett namn det pratas mycket om. I september förra året släppte hon sin hyllade debutsingel ”My Flower” – en låt som rosats både här hemma i Sverige och brett internationellt.

Nu är Dotter äntligen tillbaka med nyskrivna låten ”Dive” som blir hennes andra singel och släpps idag!

”Dive handlar om att vakna upp ur vardagen och våga gå ett steg längre, våga ta risker för att kunna förvekliga sig själv och leva ut sina drömmar. Vi lever bara ett liv och det är upp till oss själva hur vi vill leva det”.

Under våren kommer hon även att ge sig ut på turné där hon bland annat öppnar för Thomas Stenström.

Med personlig prägel och inflytelserika åsikter som reflekteras rakt genom musiken, färdas såväl den bevandrade lyssnaren som den allmänna människan i en musikskildring in i de hemlika skogsdjupen, tillbaka till 60-talets klanger, till en frammarsch längs den nutida indievågen med texter lika jordnära som hjärtat.

"Dive"
Spotify