Efterlängtad Marie Fredriksson tillbaka på svenska – nya singeln ”Kom vila hos mig” släpps 25 september.

Marie Fredriksson är tillbaka på svenska, och som vi har längtat!

”Kom vila hos mig” är Maries första svenska singel sedan balladen ”Där du andas” toppade svenska singellistan för sju år sedan, men att detta inte är  ett singelval av det lugnare slaget (titeln till trots) blir tydligt redan vid de första taktslagen. Inte för att det på något sätt saknas själ – denna artist har oavsett bpm förmågan att sjunga om både livets ljusa och mörka sidor på ett sätt som gjort hennes röst till en av Sveriges mest älskade – och när Marie nu gläntar på dörren till sin första platta med svenska originallåtar på 17 år (1996 kom ”I en tid som vår” med hitlåtar som titelspåret, ”Ber bara en gång” och ”Tro”) gör hon det med ett tydligt driv och stor kraft. Vilket är fullständigt i linje med hur hennes liv sett ut de senaste åren – vi talar om en donna som efter allvarlig sjukdom sensationellt återhämtat sig och som under 2010-talet gasat på med två Roxette-album, (”Charm School” från 2011 och ”Travelling” från 2012), en diger världsturné samt inspelningen av det kommande albumet. Och lägg tilll ett par prinsessbröllop på det.

”Kom vila hos mig” är skriven av Mikael Bolyos, Marie Fredrikssons man, samarbetspartner och, tillsammans med Christoffer Lundquist, producent. Singeln, liksom resten av albumet, är en invitation till den plats de tillsammans skapat – en plats där svaghet och styrka, sorg och glädje är likvärdiga sidor av världens viktigaste kraft: Kärleken.
Välkommen in att vila.

- Jonna Bergh, september 2013

Marie Fredrikssons kommande album ”Nu!” släpps 27 november.

Officiell facebooksida https://www.facebook.com/Marie.Fredriksson.official

• album
  • singel
  • marie fredriksson

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.