ENGLANDS HETASTE TJEJGRUPP KOMMER TILL SVERIGE!

Stooshe är en Pop/R&B trio från England som signade till Warner Music 2011. Samma år blev de nominerade till det prestigefyllda priset  BBC Sound of 2012 där bland andra Mika, Adele, Michael Kiwanuka, Jessie J, Frank Ocean & Duffy tidigare kammat hem vinsten.

I Sverige har Stooshe rönt stora framgångar med första singeln ”Black Heart”. Låten ligger i skrivande stund 2:a på iTunes, samt är en av Sveriges 10 mest spelade låtar på radio.

I lördags gjorde gruppen sitt första Sverige-besök, och framförde singeln på Sommarkrysset:

Det är inte bara i Sverige bandet gör succé. Bara 6 veckor efter release i Storbritannien, ligger låten 3:a, respektive 2:a på iTunes i UK & Irland. Videon har 3,3 miljoner views på YouTube och är playlistad på både BBC Radio 1, BBC Radio 2 & BBC Radio 1xtra. Detta har medfört att låten har rusat på listorna, och ligger nu 3:a på airplaylistan  i UK, vilket har resulterat i 250 000 sålda singlar på endas 6 veckor.

På torsdag kommer bandet till Sverige, för ytterligare ett framträdande på fredag, och kommer ett finnas tillgängliga för intervju .

För mer information, vänligen kontakta johanna.rosen@warnermusic.com

• singel
  • live
  • konsert
  • michael kiwanuka
  • frank ocean
  • adele
  • amy winehouse
  • duffy
  • bbc sound of 2012
  • bbc2
  • bbc1
  • stooshe

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.