FLO RIDA VISSLAR SIG ÅTERIGEN TILL TOPPEN AV LISTORNA!

Flo Rida dominerar återigen Billboardlistans ”Hot 100”. Sommarhiten ”Whistle” återtar denna vecka förstaplatsen, och knuffar ner tidigare ettan, Carley Rae Jepsens ”Call me Maybe”.  Med nära 4 miljoner sålda singlar worldwide, har dunderhiten ”Whistle” blivit Flo Ridas tredje listetta på Billboard, och följer därmed upp  2007 års dunderhit ”Low”, som höll sin förstaplats under 10 starka veckor, samt ”Right Round” som ägde förstaplatsen i 6 veckor på raken under 2009.

Med ”Whistle” delar Flo Rida och Katy Perry förstaplatsen till flest topp 5 placeringar på Billboard ”Hot 100” detta år. Videon till låtan är redan uppe i 70 miljoner unika visningar på YouTube.

”Whistle” har snabbt blivit ännu en global hit för Flo Rida, och har toppat listorna i Frankrike, Kanada, Japan, Österrike, Sverige, Irland,  Australien, Nya Zealand med flera.  Singelframgången med ”Whistle” är en direkt uppföljning av Flo Ridas största listettor hittills. ”Good Feeling”, ”Wild Ones (Feat Sia)” & ”Whistle” har alla sålt 4 X Platina i Sverige, och i veckan släpps Flo Ridas nya singel ”I Cry”

”Wild Ones” är den Miami-baserade rapparens fjärde studioalbum och är en riktig HIT-platta. Albumet är signerat rapparens ”stop-and-go flow”, och frambringar ett eget unikt avtryck, med hits som ”Good Feeling”, "Wild Ones (Feat. Sia)" och ”Whistle”, tillsammans med beroendeframkallande nya hits som ”I Cry” och ”Let it Roll”. Som vanligt har Flo Rida teamat ihop sig med världens elit när det kommer till låtskrivare och producenter, plattan inkluderar samarbeten med bl.a  Dr. Luke, GoonRock, Roco Love, DJ Frank, Axwell, soFLY & Nius, och The Futuristic. Resultatet är en häpnadsväckande, taklyftande uppsättning hits, som etablerar Flo Rida både som artist och sann internationell superstjärna.

Flo Rida har utan tvekan blivit en av nutidens mest levande och igenkännbara världsstjärna, en sann internationell ikon och hip-hop hjälte. Rapparen tog världen med storm 2007 med listettan ”Low (Feat. T-Pain)”, som spenderade 10 veckor i rad i toppen på Billboardlistan ”Hot 100”. Med en global försäljning överstigande 12 miljoner singlar, är ”Low”- som hittas på Flo Ridas hyllade debutalbum från 2008-en av de mest framgångsrika digitala singlarna det senaste decenniet, och har därmed tagit  en plats i Guinness rekordbok som 2008 års mest nedladdade singel i USA.

Igår filmade Flo Rida videon till nya singeln ”I Cry”, även denna gång i samband med reggisören Marc Klasfeld. Videon förväntas släppas under de kommande veckorna.

• album
  • wild ones
  • good feeling
  • whistle
  • flo rida
  • billboard
  • carley rae jepsen
  • musik
  • singel

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.