Första låten från Suedes kommande album - "The Invisibles” ute nu

Den 21 september släpper Suede sitt åttonde album ” The Blue Hour”. Inför albumsläppet i september släpper Suede en låt i månaden, den finstämda ”The Invisibles” var först ut och släpptes med tillhörande musikvideo.

I låten ”The Invisibles” hörs Prags Philharmonic Orchestra som framför ett stycke skrivet av Craig Armstrong som även arbetade med Suedes tidigare album ”Coming Up” från 1996. ”The Blue Hour” är det tredje albumet sedan comebacken 2013 med albumet ”Bloodsports”. Det kommande albumet kompletteras även av material från Brett Andersons senaste memoarer "Coal Black Mornings".

Under september och oktober 2018 kommer Suede uppträda runt om i Europa med bland annat ett stopp i Stockholm den 7 oktober där de ska spela på ett redan utsålt Dramaten i Stockholm.

• suede