FOR BDK släpper debutalbumet ”For Body Drugs & Kick's 30 maj

Ett år senare, efter att flyttat hem till Sverige, startat kollektiv, skrivit kontrakt med både skivbolag & förlag så släpper nu electro duon FOR BDK sitt debutalbum. De har redan tidigare under året släppt enstaka låtar som rönt stor uppmärksamhet i internationella musik bloggar som Noisey/vice, Popjustice, EQ, Falling for Music, Best Fit mfl.

Under den här tiden har de även hunnit gjort ett 20 tal spelningar i Sverige och utomlands.         Musiken tillskrivs bandets egna genre tolkning som ”Drugbeat”, mörk och melodisk electro där Adele Kosmans röst och låtskriveri binder sig fast tillsammans med Marcus Borrmans produktioner.

Skivan innehåller 10 spår, här kan du få ett smakprov på låtarna http://www.youtube.com/watch?v=TYMP3t8mr90

Releasefesten sker på Berns terassen 2 juni där alla är välkomna, live 21.30.                                     (For BDK medverkar även på FI's valkampanj skiva som släpptes nyligen)

Video:

New Ways Of Digging Deeper - http://www.youtube.com/watch?v=YfaipudvEdA