Freddie Wadling tillbaka med nytt album och tre konserter

Efter en tids tystnad är Freddie Wadling tillbaka. Snart släpper sångaren ett helt nytt album och genomför aprilkonserter i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Freddie Wadling har benämnts Sveriges bästa rockröst så ofta att det kunde vara ett stående epitet, och i så fall ett mycket välförtjänt sådant. Genom åren har han spelat i band som Liket lever, Cortex, Lädernunnan, Blue For Two och Fläskkvartetten. Det kommande nya albumet "Efter regnet" ges ut den 26 februari och innehåller ett antal sånger på svenska där ett flertal är skrivna direkt till Freddie av sångerskan Stina Nordenstam. ”Det har varit en dröm som gått i uppfyllelse att få jobba med Stina ” säger Freddie om albumet och redan nu finns ett smakprov i form av låten "Det är inte nog" - lyssna via Spotify här!

"Det är inte nog" är Stina Nordenstams fina tonsättning av Arsenij Tarkovskijs text. På låten medverkar utöver Freddie även Sebastian Öberg på cello, Christian Olsson på slagverk och gitarr, Per Ruskträsk Johansson på klarinett samt Håkan Hellström på sång.

Under april genomför Freddie Wadling tre konserter, främst med material från det nya albumet. Givetvis kommer även gamla favoriter att spelas och säkerligen bjuds det även på några nypåkomna infall från en av landets mest träffsäkra rocksångare.

Christian Östlund, 070-894 91 57
christian@skiva.se