"Goodbye" – ny singel med Nina Söderquist och Björn Skifs

På "Goodbye" möts två av landets rivigaste röster: Björn Skifs och musikal- och rocksångerskan Nina Söderquist.

Duetten, som är skriven av Nina tillsammans med Linus Sundvall, är en läcker powerballad i suggestiv produktion av Jimmy Jansson.

Nina och Björn har samarbetat tidigare: när den senare var gäst i Niklas Strömstedts program, Tack för musiken, sjöng de en duett tillsammans och när Skifs återupplivade Badrock sommaren 2016 framförde Nina en mäktig version av Total Eclipse of the Heart.

”Björn är en av mina största förebilder och inspirationskällor” säger Nina entusiastiskt. ”Han har en röst jag älskar, en mångsidighet jag beundrar och den sorts karriärbredd som jag drömmer om att kunna se tillbaka på i framtiden”.

Björn skräder heller inte orden när han beskriver sin duettpartner.

”Nina är en riktigt go' tjej - hon är som ett enda stort varmt hjärta hela hon. Och under ytan döljer sig en fantastisk rocktjej. Hon kan verkligen gasa. Vi har dessutom båda lätt till skratt och brukar tävla i grimaser”.

Redan inför Badrock hade de funderingar på att göra en duett, men det blev inte av då.

”Senare hittade jag tre låtar som jag tyckte kunde passa att göra ihop med Björn”, berättar Nina. ”Jag skickade över dem, utan att avslöja upphovspersonerna. Då var det extra kul att han valde den som jag själv var delaktig i”.

”Jag fastnade för den direkt”, kommenterar Björn ”Det var verkligen En Riktig Låt, en sådan som man blir extra lockad att sätta tänderna i”.

De två artisterna sjöng in låten tillsammans i studion – något som inte är självklart i tider då ljudfiler ofta skickas fram och tillbaka. Det är uppenbart att de blev extra inspirerade av varandras närvaro.

”Björn har verkligen tagit in och anammat texten, som handlar om att tvingas släppa sitt livs kärlek”, påpekar Nina.

Lyssna på "Goodbye" här