GREEN DAY SLÄPPER TRE NYA ALBUM- FÖRSTA SINGELN UTE NU

Idag släpper Green Day sin nya singel ”Oh Love”, som är den första låten från det kommande albumet ¡Uno! Som släpps den 25 september.

I februari i år gick bandet in i studion för att spela in nytt material, i juni var dom klara, men då med så pass mycket material att det inte ens fick plats på en dubbelskiva. Insperade av Van Halen’s albumtriologi Van Halen I, Van Halen II & Van Halen III beslutade bandet sig därför helt enkelt för att göra en egen albumtriologi .

¡Uno! är först ut  och följs upp av ¡Dos! 13 November och ¡Tre! 15 januari.  Albumen är uppföljarna till det Grammy®Award-vinnande” 21st Century Breakdown”, och produceras återigen av Rob Cavallo.

”Vi är i den mest produktiva och kreativa tiden av våra liv. Det här är den bästa musiken vi någonsin har skrivit, och låtarna bara fortsätter att komma. Istället för att göra bara en skiva, så gör vi tre. Varje låt har kraften och energin som representerar Green Day på alla känslomässiga plan. Vi kan bara inte hjälpa det… vi gör det storslaget som fan!” låter bandmedlemmarna hälsa.

”Oh Love” spelades live för fansen första gången i november förra året, på Red7 i Austin Texas. Idag släpptes den officiella lyric videon: http://www.youtube.com/watch?v=H_05XAPR8q8

Den officiella videon beräknas släppas senare i augusti.

Presskontakt: Darren Edwards, darren.edwards@warnermusic.com eller på telefon: 08-752 26 04

www.greenday.com

• nytt
  • rock
  • singel

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.