​Gunz & Choklad med Dennis Doff

Idag släpper Dennis Doff debutsingeln ”Gunz & Choklad”, en urban glad poplåt av samma gäng som står bakom den stora hiten ”Helt Seriöst” med Kaliffa. ”Gunz & Choklad” är en modern kärlekshistoria som utspelar sig i förorten och som handlar om hur snabbt det kan gå fel mellan människor som växt upp tillsammans och egentligen älskar varandra.

- Jag vill göra upplyftande musik som man vill dansa till. Samtidigt vill jag att texten ska vara förankrad i det svenska samhället och berättar hur det ser ut här idag, berättar Dennis Doff.

Dennis Doff har skrivit texter och musik sedan barnsben men det var när han träffade Jens Malmlöf (Hoffmaestro) som allt föll på plats och Dennis hittade sitt artisteri. Jens peppade och pushade honom, och när Dennis kom till studion med idéen till ”Guns & Choklad” blev Jens imponerad. De två skrev klart låten samma dag, Jens producerade låten tillsammans med Big Brain Koppanski, duon har även producerat ”Helt Seriöst” med Kaliffa.

Lyssna på ”Gunz & Choklad” här.

Se musikvideon här.