H&M premiär för Sabina Ddumbas nya musikvideo

Förra veckan släppte Sabina Ddumba nya singeln ”Time” som hon skrivit tillsammans med brittiske MNEK i hans studio i London. Idag premiäras musikvideon till singeln globalt av H&M Magazine som lyfter kreatörer världen över inom olika områden. Sabina bär i videon kläder från den uppmärksammade Kenzo och H&M kollektionen som släpps i butik den 3 november.

Läs artikeln och se musikvideon HÄR.

Producent och regissör bakom musikvideon är Robin Kempe-Bergman (aka Robinovich) som tidigare arbetat med Veronica Maggio, Maia Hirasawa, Salem Al Fakir Erik Hassle m.fl. Han berättar om idén bakom videon:

”Tanken med videon är förgängligheten som morot. Tiden är inte på vår sida och om vi inte tar oss samman och hänger oss åt de möjligheter som erbjuds rinner den ut.”

På fredag den 28 oktober släpper Sabina sitt efterlängtade debutalbum Homeward Bound som bland annat innehåller sju helt nya låtar och samarbeten med flera stora producenter såsom LunchMoney (Nicki Minaj, Twenty One Pilots), producentkollektivet Wolf Cousins (Ariana Grande, Jennifer Lopez, Taylor Swift), Nick Ruth (Wiz Khalifa, Zara Larsson, Nick Jonas) och MNEK för att nämna några.