HAMMERFALL LANSERAR RÖDVIN

Sveriges största Heavy Metal band HammerFall släpper i slutet av juli månad ett rödvin tillsammans med vinimportören Vinolin Hoheisel Wine Agency, Falköping.

Vinet kommer att heta ”HammerFall Crimson XII”

Vinet kommer att lanseras i samband med att HammerFall gör sin jubileumskonsert i Dalhalla, Rättvik, lördagen den 28/7-2012.

Innan val av vin gjordes, träffades HammerFalls sångare Joacim Cans och Krister Allansson, på Vinolins vinagentur ett flertal gånger för att testa diverse intressanta viner. Detta gjordes tillsammans med ett antal erkända sommelierer. Det slutgiltiga valet av vin, provades tillsammans med Niclas Pihl (grundare till Sjömagasinets gedigna vinlista, som har blivit utnämnd till en av världens 360 bästa vinlistor).

-Efter lång och gedigen research med välrenommerade sommelierer fastnade vi för den goda Barbera-druvan från Italien, säger Joacim Cans från HammerFall.

Man har varit noggrann i sammanhanget att man inte ”bara” ska göra ett rödvin med HammerFalls namn på, utan framförallt att vinet ska ha kvalitet och vara ett publikt vin.

– Vi har gjort ett urval av ett vin som vi är stolta över att presentera för den svenska marknaden, säger Krister Allansson på Vinolin.

HammerFall Crimson XII är en Barbera d’Asti D.O.C.G. från Cantina Sant’Evasio, Piemonte i Italien. Vinet är gjort på 100 % Barbera och är av mycket hög kvalitet.

Vinet kommer att finnas på Systembolaget från och med den 1 september i beställningssortimentet och har där artikelnummer: 72941–01 och kostar då 119 kronor.

Presskontakt HammerFall: Darren Edwards, darren.edwards@warnermusic.com
Kontakt Vinolin: Krister Allansson, krister@vinolin.se

www.hammerfall.net / www.vinolin.se

• nytt
  • rock

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.