Hiphop-kollektivet OIAM släpper idag singeln ”Avundsjuka” feat Sam-E

Idag släpper det omtalade hiphop-kollektivet OIAM (One In A Million), bestående av rapparna Adam Kanyama, Gedz och Samboii, sin nya singel ”Avundsjuka” med gästande av Sam-E från Medina. Tillsammans skapar OIAM ett unikt avtryck i den svenska rap- och hiphopscenen. ”Avundsjuka” låter som inget annat just nu. Det är melodisk och musikalisk hiphop som lyfter med varje rappares säregna vers och knyts samman med hjälp av K-Ones produktion och Sam-E:s refräng som talar om att ta revansch mot Den Svenska Avundsjukan.

Man måste göra saker på sitt eget sätt. OIAM är för alla och alla är OIAM (One In A Million). Det är ett kollektivt sätt att tänka – en övertygelse om att vi måste utnyttja varenda cell av energi, styrka och lycka för att skapa något unikt i den här världen. Det är också det budskapet  som genomsyrar den nya singeln, vilken spås bli OIAMs stora genombrott.

Tre individuella talanger står nu med den svenska hiphop-scenen för sina fötter. Medlemmarna i OIAM har sedan tidigare på olika håll nått ut med sin musik på egen hand. Adam Kanyama från Norsborg, som sin unga ålder till trots redan är väletablerad, Samboii – en helt unik röst från västerort, samt den skickliga låtskrivaren och rapparen Gedz från Bredäng.

Resan fortsätter senare i höst när OIAM efter två års hårt arbete den 26 nov släpper  EP:n ”Lyxproblem” som gästas av några av Sveriges mest begåvade hiphop och R&B-artister såsom Sam-E, Beldina, Shivano och Chris Mhina

OIAM är en på miljonen.

Lyssna på "Avundsjuka"