​Idag släpper Emil Berg singeln ”Jag Kommer Aldrig Kunna Dö Med Dig"

Emil Berg var sommarens raket på singellistan

Du Swipa Höger klättrade rekordsnabbt och intog en säker topplacering på Spotify med nu över 14 miljoner streams. Han uppträdde på Sommarkrysset 1 augusti och har turnerat sedan dess. Att ”Swipa höger” har efter sommaren närmast blivit ett allmänt vedertaget begrepp i Sverige.

Emil är nu aktuell med den nya singel Jag Kommer Aldrig Kunna Dö Med Dig som släpps idag den 25 september. Låten har ett mer organiskt sound med en skön livebands-känsla och feta körpartier.

Emil fortsätter att skriva om relationer med en ödmjuk småstadsvinkling. Singeln tar upp det välbekanta problemet med att ha en relation som man borde göra sig av med men inte riktigt kan släppa. Den skildrar den där känslan av att dras mellan de två olika världarna; stanna eller gå? Hellre tar man inget beslut alls och fortsätter leva i den där mellanvärlden där allt bara är ett frågetecken.

Emil Berg föddes 1992 i Linköping. Han började i musikklass och redan på mellanstadiet startade han sitt första band som sedan blev det i Europa kritikerrosade The Majority Says. Under 2015’s första andetag bestämde sig dock Emil för att satsa mer på att skriva utanför bandet. Stockholm ropade och efter inspirerande sessions föddes tankar om en solokarriär.

Lyssna på Jag Kommer Aldrig Kunna Dö Med Dig här:

Presskontakt:
Warner Music