Idag släpper PH3 sitt nya album ”Moderna Tider” med gästspel av bl a Mapei och Thomas Öberg

PH3 är Eye-n-I och Profilen, två av Sveriges absolut mest välrenommerade rap-veteraner och pionjärer inom svensk hip-hop. Men vad som är än viktigare är att dom är Den Siste Telegrafisten och Den Motvillige Estradören och dom är livs levande superhjältar.

Men det är ju Du också!

Idag släpper PH3 sitt tredje album ”Moderna Tider”.

Spotify: http://spoti.fi/16V1osc
Wimp: http://bit.ly/1i0sRNy
iTunes: http://bit.ly/1dg6a4j

Jocke och Klas Åhlund, AvaStyle och Saska har bidragit till ljudbilden på albumet och den gästas av Thomas Öberg från Bob Hund, Mapei, Dungen (på scratch) samt Sjukstugan.

PH3’s förra album "Löser ett fall" (2010) blev nominerad till både P3 Guld och Grammis samt Manifest.

Ikväll kan ni se PH3 framföra sin nya singel "Vi Var Musik" på TV4 klockan 23.00.

I onsdags spelade dom på P3 live inför publik och i lördags gästade dom P3 Star.

SR P3 Musikguiden: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4564&artikel=5696943
SR P3 Star: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2907&artikel=5699677
SR PP3: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4283&artikel=5677067

"Hiphop har blivit en genre med bestämda regler och ständiga diskussioner om vad som är äkta och oäkta. Så var det inte i början. I begynnelsen handlade hiphop om att ta element från alla tänkbara olika stilar. Discjockeyer i Bronx på 1970-talet mixade ihop Thin Lizzys ”Johnny The Fox” och Monkees ”Mary Mary” med salsa och filmmusik. Duon PH3, med veteranerna Profilen och Eye N’ I, tar tillbaka hiphop till den tidens frihet och anarkistiska lekfullhet".

- Jan Gradvall 2013-11-08

För mer information vg kontakta
GM Promotion
Jesper Grunditz
Drottninggatan 110 Vinden 4tr

jesper@gmpromotion.se

• album
  • nytt
  • hiphop
  • ph3
  • moderna tider

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.