”Ingenting är som förut, allt är som vanligt” - Nu står det klart, det blir både turné och ny platta i höst för Sven Ingvars!

Ny föreställning, ny platta! Livet är i ständig rörelse och inget är bestående, så har det alltid varit. För dagens Sven Ingvars är detta utgångspunkten för kommande turné och platta; ”Ingenting är som förut, allt är som vanligt”. I Höst ger de sig iväg på stor turné och den 27 september släpps det första albumet sedan Oscar Magnusson tog över rodret.

Titeln är en tydlig blinkning till sin egen historia samtidigt en deklaration om att bandet lever, sin ledstjärna Sven Erik Magnussons död 2017 till trots. Men Sven Ingvars har visat sig övervinna och överleva stora förändringar och tycks genomgå hela metamorfoser och anpassa sig, bli till något nytt och på så sätt har Sven Ingvars blivit det ständiga svenska popbandet. Sångaren Oscar Magnusson säger:

”Vi ska och kommer alltid stå stadigt med en fot i det som varit, men med den andra foten måste vi alltid ta ett kliv framåt annars stagnerar vi. Nu tar vi ett nytt steg mot att hitta vår framtida väg, där människor får mötas, glädjas, sjunga, minnas och skapa nya minnen tillsammans”.

Under konserten utforskar Sven Ingvars både musikaliskt och visuellt sitt arv och roll i vår samtid. I framtidsvisioner och tillbakablickar möts publiken och Sven Ingvars som så många gånger förr, i en smältdegel av glädje och sorg.

Efter fullsatta hus i både Sverige och Norge är det nu dags för en ny produktion att ta sin början för att ytterligare visa och befästa sin plats på den svenska livescenen.

Turnén besöker 20 konserthus och arenor runt om i landet och har premiär på Cirkus i Stockholm den 15e oktober. I höst kommer även Sven Ingvars att släppa en helt ny platta med samma namn ”Ingenting är som förut, allt är som vanligt”.

TURNÉPLAN HÖSTEN 2019

15 okt Stockholm Cirkus Arena – PREMIÄR!
18 okt Jönköping Jönköpings Konserthus 19:30
19 okt Linköping Crusellhallen Linköping Konsert & Kongress 19:30
20 okt Kungsbacka Kungsbacka Teater 18:00
25 okt Södertälje Estrad 19:30