Iselin har tidigare lånat ut sin röst till bland annat Seeb och Alan Walker – nu släpper hon ny singel

Iselin har tidigare släppt två singlar Bathtub som hon skrev tillsammans med Fatmax Gsus (Max Grahn) från Wolfcousins (som även producerade) och Lost, skriven tillsammans med producentduon MADFUN (Madeleine Eliasson & Fanny Hultman). Den 15 februari släpps nya singeln Anyone Out There som kom till i Stockholm förra vintern en dag när det rådde snökaos i hela landet. Gatorna var tomma på folk och Iselin gick hem från studion med nya låten i hörlurarna.

Jag minns denna dag som väldigt speciell, en sådan dag när allt bara klaffade, det var som om Max som jag skrivit låten med var inne i mitt huvud och förstod mitt musikaliska uttryck på en gång. Det var magiskt att gå hem efter en sådan session på folktomma gator och lyssna på det vi skapat, förklarar Iselin.

Iselin växte upp i Naustdal, ett litet samhälle utanför Norges kust med en befolkning på knappt 2000 personer. Passionen för musiken upptäckte hon som 15-åring och blev några år senare antagen till den prestigefyllda skolan LIPA (Liverpool Institute for Performing Arts) som grundades av Paul McCartney. Efter studierna kämpade Iselin några år som singer-songwriter och var nära att ge upp musikkarriären, men då kom vändningen. Iselin kontaktades av Alan Walkers team som bad henne lägga stämman på monsterhiten Faded och även Sing Me To Sleep. Det ledde även till flera samarbeten med bl.a. Seeb, Gryffin och Felix Cartal för att nämna några.

Den 15 februari släpps nya singeln Anyone Out There som Iselin skrivit tillsammans med Fatmax Gsus.

Följ Iselin https://Social.lnk.to/Iselin