JASON DERULOS SINGEL THE OTHER SIDE MEST ADDERADE LÅTEN PÅ RADIO I USA

Efter Jason Derulos premiär med Ammo-producerade singeln The Other SideRyan Seacrests radioprogram i USA för två veckor sedan har singeln nått fantastiska höjder på Topp 40 listan. Sett i år är det den mest adderade låten i sitt format med över 120 ads på radiostationer runtom i USA. Låten ligger bara 25 stationer efter rekordet som satts för några år sedan av Lady Gaga med singeln Born This Way.

Sedan Derulo klev upp på scen 2009 har han släppt två album och blivit en internationell superstjärna som sålt över 14 miljoner singlar i hemlandet och haft nästan 10 miljarder i ackumulerad radiopublik. Även i sverige har Derulo haft stora framgångar med en rad Topp 10 singlar däribland Whatcha Say, In My Head och Ridin’ Solo. Jason Derulos självbetitlade album är platina certifierat i Sverige och var ett av 2010-års mest streamade album på Spotify. Jason Derulos tredje fullängdsalbum är planerad att släppas i september 2013.

Missa inte premiären av musikvideon till The Other Side. Se den här.