Johan Klingwalls nya singel ”Som ingen annan gör” släpps idag

Idag släpper Johan Klingwall singeln ”Som ingen annan gör”, som handlar om saker man borde göra men inte gör och saker man gör men inte borde.

Låten har Klingwall skrivit tillsammans med Johan Östgren. Producerat har Björn Hallberg gjort, som tidigare jobbat med svenska artister som Petra Marklund, Linnea Henriksson och Tove Styrke.

- ”Som ingen annan gör” är baserad på en relation men kan appliceras på andra delar i livet, berättar Klingwall. Ibland måste man acceptera att livet och relationer inte behöver vara så perfekta, det kan vara kantstött men fint ändå. Vi behöver inte övertänka och polera allt i det sista för att det ska vara vackert. Det är ok att vara paj.

Johan Klingwall föddes 1989 och är uppvuxen på Värmdö utanför Stockholm. Det är tio år sedan han började göra rap-musik. Ett decennium har gått och trots att han numera även sjunger, har han hållit fast vid rap då det är den bästa uttrycksformen för hans texter. Vad som började som hiphop har nu blivit en hybrid mellan melodiös pop och rap, som utforskar personliga relationer till människor i hans förflutna, hans samtid och framtid. Klingwalls senaste singel ”Där vi var” släpptes våren 2015 och han har setts på scener som Peace & Love, Storsjöyran, Debaser Strand, Fasching och Tantoklafset.

Lyssna på ”Som ingen annan gör” här.

• johan klingwall