Josef Johansson hyllar isbjörnar i nyskrivna jullåten "Julkort från Vårby Gård"

Josef Johansson är tillbaka med nyskrivna jullåten "Julkort från Vårby Gård" som de senaste dagarna uppmärksammats och hyllats i bloggar och sociala medier.

Josefs meritlista är redan lång sedan debutsingel ”Baby, baby” som släpptes sommaren 2013. Debutsingeln spelades mycket på radio och Josef Johansson fick åka på sin första Sverigeturné. Vid samma tid utsågs han till årets Ted Gärdestadstipendiat. Framgångarna fortsatte med singlarna ”Hela natten”, och ”Blickar kan mörda”, som han skrev tillsammans med Orup. Sommaren 2014 bekräftades succén av att Josef Johansson nominerades till en Rockbjörn i kategorin Årets genombrott.

Vintern 2014 släppte Josef singeln ”Tysta leken” som blev en YouTube-raket och en stor snackis i sociala medier. Hiten ledde till en sommarturné 2015. Nu är Josef tillbaks med en nyskriven jullåt som han gör tillsammans med sångerskan Nina Mira. Som alltid står Josefs unika text i fokus och han blandar den med melodier av Filip Åhlman och en popproduktion signerad Fasaden

I texten finns bl.a. en liten hyllning till isbjörnar och hans andra hemland Island där han hämtar stora delar inspiration till sitt skapande och låtskriveri.

"Julkort från Vårby Gård" släpptes i fredags tillsammans med musikvideon som Josef har regisserat och producerat tillsammans med Gabriel Tiedke.

Lyssna i Spotify här!

• josef
  • johansson
  • julkort från vårby gård