K27 släpper ”Maximum" Remix tillsammans med Yxng Bane

Redan i somras hintade K27 om kommande internationella samarbeten i en intervju med Musikguiden i P3, nu kan han avslöja att ett utav dessa samarbeten är med ingen mindre än Yxng Bane. Idag släpps singeln "Maximum (Remix) feat. K27".

”Det är dags att vi i Sverige kommer i kontakt med UK eftersom de har så stort inflytande på oss, det är en ära att få jobba med stjärnan Yxng Bane”, säger K27.

Den Londonfödde rapparen Yxng Bane med sina ynka 23 år har hunnit samarbeta med akter som WizKid, Kojo Funds, Ella Eyre, D-Block Europe för att nämna några få. Många av oss kanske fick upp ögonen för Yxng Bane efter hans remix på Ed Sheerans ”Shape of You” som visats över 20 miljoner gånger på Youtube och fick oss alla att nynna på meningen ”Body like a bottle, Coca-Cola”. Yxng Bane är en utav UK:s mest lovande artister i vår nutid och har hyllats i The Guardian, Fader, MTV och uppmärksammats av magasin som GQ och Vogue.

Maximum släpptes den 3 oktober i år och låten beskrivs enligt Yxng Bane själv:

"‘Maximum’ is expressing how it is and more so, from the point of view of the person complaining. So when I say"you cancel every plan we make", it's me cancelling, like a quote that men usually hear, sometimes we may be too focused on work and cancel things etc... That's what the songs about; just being in that position and expressing that kind of feeling."

Lyssna på "Maximum (Remix) feat. K27" HÄR

Sara Faraj