Kleerup är tillbaka med ny singel och efterlängtat minialbum

Det är sex år sedan producenten, låtskrivaren och musikern, Kleerup, släppte det hyllade självtitulerade albumet KLEERUP. På albumet samarbetade han med några av Sveriges största sångerskor Titiyo, Lykke Li, Marit Bergman och Robyn för att nämna några. Samarbetet med Robyn, ”With Every Heartbeat”, blev en stor internationell hit (etta i Storbritannien och topp tio i ett otal andra länder). Albumet resulterade i storseger på Grammisgalan, där han kammade hem Årets Nykomling, Årets Producent och Årets Kompositör. Genombrottet var ett faktum både i Sverige och i utlandet och för fyra år sedan blev Kleerup utsedd till en av världens hetaste producenter av New Musical Express i Storbritannien.

De senaste åren har Kleerup producerat musik åt andra artister och bland annat gjort remixer åt världsartister såsom Lady Gaga och Moby. Han har bildat bandet Me And My Army som grammisnominerades och tillsammans med Calle Bagge komponerat Nobelpristagaren Harry Martinsons science fiction-poem ”Aniara” som även den belönades med en grammisnominering.

Kleerup har också arbetat med sitt kommande minialbum As If We Never Won” som släpps den 13 oktober och första singeln som släpps är ”Let Me In” feat. Susanne Sundfør. Förutom Susanne Sundfør medverkar även Maja Ivarsson, Jenny Wilson och Niki & the Dove. Kleerup har skrivit, komponerat, producerat och spelar själv alla instrument förutom stråkarna på minialbumet.

Tracklist ”As If We Never Won” release 13 oktober:
1. Sad boys  (instrumental)
2. Let me in (Feat. Susanne Sundfør)
3. To die for (Feat. Jenny Wilson)
4. Rock U (Feat. Niki & the Dove)
5. As if we never won (Feat. Maja Ivarsson)
6. Thank god for sending demons  (Kleerup)

Lyssna på nya singeln ”Let Me In” feat. Susanne Sundfør här:

iTUNES: https://itunes.apple.com/no/album/let-me-in-feat.-susanne-sundf/id911093412

Presskontakt:
OABBA PR