Laleh sätter färg på vintermörkret med tre stora konserter

Laleh är tillbaka. Hennes femte album "Colors" släpps i oktober och redan nu är singeln med samma namn ute. I februari sätter Laleh färg på vintermörkret med tre stora konserter i Stockholm, Göteborg och Oslo.

Lika lätt och lekfull som Lalehs musik kan vara är hennes integritet benhårt orubblig. Redan när hon slog igenom 2005 var det tydligt att det rörde sig om en artist med en helt egen röst, en som bara följde sina egna infall. När hon hösten 2011 skulle tolka låtar av de andra deltagarna i TV4s Så mycket bättre var det denna förmåga och vision som fick henne att stå ut extra mycket. Bara genom att vara sig själv blev Laleh närmast folkkär.

Albumet ”Sjung” och singeln ”Some die young” släpptes följande år och befäste hennes position som en av våra största artister. 2012 var Laleh Skandinaviens mest streamade artist.

2013 är hon tillbaka. Den 14 oktober släpper Laleh sitt nya album "Colors". Det blir det femte i ordningen och det föregås av en singel med samma namn. Att möta Laleh live får publiken ge sig till tåls med till våren 2014. När mörkret är som tyngst och helgerna är över sätter Laleh färg på vintern med tre mycket speciella konserter på Hovet i Stockholm, Scandinavium i Göteborg och Spektrum i Oslo.

- Den här nya skivan är inspirerad av färg, mörker och ljus, rörelse och stora känslor som jag vill dela med publiken. Jag har längtat efter att få spela live igen, säger Laleh.

Biljetter släpps onsdag 25/9

21 Feb STOCKHOLM Hovet
22 Feb GÖTEBORG Scandinavium
26 Feb OSLO Spektrum

Lyssna på Colors med Laleh
iTunes: https://itunes.apple.com/se/album/colors/id705485720?l=en
WiMP: http://wimpmusic.se/album/22287010

• colors
  • laleh
  • turné
  • singel
  • nytt
  • musik
  • live
  • konsert
  • album

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.